אסור להתחבר ל-012 מובייל

יש הרבה כלים בהם אפשר להשתמש כחלק מהמאבק החברתי.  אפשר למשל להפסיק לתמוך בחברות שהן חלק מהשיטה.

מדובר באותן חברות שעושקות אותנו הצרכנים בזמן שבעלי המניות מושכים דיבדנדים שמנים מדי רבעון.
לפעמים אותם בעלי מניות מרשים לעצמם גם לא לשלם חובות לציבור שצברו במסגרת חברות אחרות.

אורנג' (פרנטר) היא אחת מהחברות האלו, ו012 מובייל הוא מותג חדש של אורנג'.

הוא הוקם כחלק מהנסיון של אורנג' לבלום את ההצלחה של גולן טלקום – חברת הסלולר החדשה, ושל הוט מובייל (מירס בשמה הקודם). להוט מובייל אין לי הרבה סנטימנטים: מדובר בזרוע נוספת של הוט, עוד חברה שהיא חלק מהשיטה.

על גולן טלקום לעומת זאת, יש לי נכון לעכשיו רק דברים טובים לומר: גם על התפיסה העסקית שלהם ועל היושרה של העומד בראש החברה, וגם בתור לקוח שהתחבר אליהם מהיום הראשון.

צריך לזכור שבלעדי גולן טלקום מהפכת המחירים בסלולר כלל לא היתה מתרחשת, ואין לי ספק שאם היא תעלם מהשוק המחירים יחזרו להיות כפי שהיו.

סים של גולן טלקום תחת הכותרת לא פראייר. מולו כרטיסי סים של פלאפון, אורנג' וסלקום תחת הכותרת פראייר
CC-BY-SA

16 מחשבות על “אסור להתחבר ל-012 מובייל

  1. היי,
    אפשר להבין מדברייך שאתה בעד שוק חופשי ונגד מגבלות שונות של הממשלה? הרי שלושת החברות הגדולות לא היו מתחרים כל השנים בגלל איסור של הממשלה. שנים שהפסדנו כסף כי משרד התקשורת מנע תחרות.. תחשוב איזה עולם נפלא יכול להיות כאן אם יעשו את אותו הדבר בשוק החלב, הבשר, הירקות.. עלות המחיה תרד בעשרות אחוזים.

    1. אני לא חושב שהממשלה אסרה או מנעה תחרות עד עכשיו, היא פשוט לא עודדה אותה מספיק.

      1. על פי חוק, כדי להקים חברת סלולר בישראל ולתת שירות כזה, צריך לחכות שמשרד התקשורת יערוך מכרז, ואז צריך לעמוד בכל תנאי המכרז, וכנראה שגם לשמן את מי שצריך במשרד התקשורת כדי לזכות בו. התנאים הם בד"כ דרקוניים מאוד וכוללים עלויות של מאות מליוני שקלים רק על ערבויות ועלויות של מאות מליונים על עמידה בתנאים ראשוניים של פריסה, וכן הגשת ניירת פיננסית מסוגים שונים שלהגשתה נדרשים מומחים בתחום שזו עבודתם וכמובן ששכרם הוא גבוה מאוד. אלה תנאים שרק טייקונים משומנים מסוגלים לעמוד בהם.

        בישראל אין צורך "לעודד תחרות" בתחום הסלולר, צריך להוריד את החסמים האלה. אם רוצים תחרות בתחום הסלולר, כל מה שנדרש זה שמשרד התקשורת לא יתנה הקמת חברת סלולר במכרז עם תנאים, שלא יתנה את זה בכלל, שיאפשר לכל אחד שרוצה פשוט להקים חברה, בדיוק כמו שאתה לא צריך לחכות למכרז כדי לפתוח חברת הייטק, משרד עורכי דין, מפעל מזון, מפעל טקסטיל או חוג בלט.

        על המכרז שבו זכתה גולן טלקום התחרו עוד כמה חברות אבל הן נפסלו מלהכנס לתחרות. היינו יכולים להנות עכשיו מתחרות יותר גדולה לולא שיטת המכרזים המטומטמת הזו, שמונעת תחרות ולא מבטיחה אותה.

        המכרז והתנאים שלו מתורצים בתור הגנה על הצרכן במקרה שחברה נופלת. זה קישקוש בלבוש. בפועל זה לא מספק שום הגנה לצרכן, זה בסך הכל מונע תחרות. בהונג קונג אין חסמים כאלה, הממשלה לא מבצעת רגולציה של הקמת חברות סלולר, ויש תחרות בין מספר רב של חברות עם מחירים נמוכים במיוחד (למשל מסלול של סנט לדקה). בהונג קונג, אם יש חברה שנופלת בגלל ניהול כושל או בגלל חוסר ביקוש, הצרכן לא נפגע, כי הוא פשוט לא משלם יותר ומנייד את הקו שלו לחברה אחרת, או שהחברה הזו נקנית על ידי חברה אחרת והצרכן לא צריך לעשות שום דבר בנדון, בדיוק כמו שאם נופל מפעל שמייצר חטיף אז הצרכן יעבור לקנות חטיף של מפעל אחר או שחברה אחרת תקנה את אותו מפעיל ותמשיך לייצר את החטיף הזה.

        1. מה עם תחום תדרים? זה משהו שחייב לעבור מכרז או הליך מסודר. הרי התחום מוגבל (במיוחד בישראל), ואי אפשר לאפשר לכל מי שרוצה לעשות בו שימוש כרצונו.

          1. למה אתה מניח שזה "חייב" לעבור מכרז? המגבלה העיקרית כרגע היא בגלל מגבלות שהצבא מטיל. אם נפסיק להיות צבא שיש לו מדינה ונתחיל להיות מדינה שיש לה צבא, אז המדינה תקצה תדרים לצבא ולא ההפך, ואז את התדרים יהיה אפשר לחלק ללא מכרזים. למעט איסור על התחום המוגבל שיישאר עבור הצבא, כל שאר התדרים צריכים להיות אזרחיים, ואין שום בעיה לבצע רגולציה ללא מכרזים למיניהם.

            יתרה מכך, החברות יכולות להסתדר ביניהן בתדרים, כבר היום יש להן הסכמי נדידה בין אנטנות משותפות והן מסתדרות ביניהן בתדרים, וזה לא בגלל שהמדינה מחייבת אותן לעשות את זה אלא מכיוון שזה מצמצם הוצאות וכל השחקנים מרוויחים.

            אם חברה אחת תנסה לחסום חברה אחרת, אז המדינה יכולה להתערב להסדרה כלשהי עם התערבות מינימלית. הגיע הזמן להפסיק לחשוב במושגים של "המדינה חייבת להתערב". המדינה לא "חייבת" שום דבר, ולחשוב ככה זה להגביל את עצמך רק לטווח מצומצם מאוד של פיתרונות. זו צורת חשיבה שאינה פרגמטית ומייצרת פתרונות שאינם אופטימליים.

    2. התחברתי בשבוע שעבר ל012. קיבלתי סים שעבד יומיים וכבר שלושה ימים הפסיק לתפקד. לא ניתן בכל דרך להגיע אליהם , מיילים צאטים טלפונים של שעות… אין קול ואין עונה. ממש נפלתי בפח.

      1. אני חוייבתי בסים שבכלל לא קיבלתי… ממש גנבים, אין מענה שם

  2. אני מזדהה. כשרציתי לנייד את המספר שלי מסלקום, העדפתי לחכות עד שגולן טלקום יתארגנו על זה ולא ללכת על הוט מובייל, ולו בשביל לא לעבור מנבלה לטרפה.

  3. מי שלא עובר לגולן טלקום אכן פראייר , חייבים לתמוך בחברה הזאת שעשתה פה מהפך מחירים, אתם צריכים לזכור שלפני שגולן טלקום נכנסה לעסק הסלולר המחירים היו גבוהים בעשרות אחוזים, ומחירה של חבילה ללא הגבלה איתה גבוהה במאות אחוזים, אז בשביל שהמחירים ישארו רייאלים ובסופו של דבר שכולנו נרוויח גולן טלקום חייבת להישאר על המפה!

    1. נכון מאד !! כל הכבוד לגולן תקשורת ..רק שברגע זה אנחנו עוברים עם 4 מכשירים,מספרים ל012 מובייל כי : הם הכי זולים ..נכון לעכשיו . אני בורח מהגנבים ביותר -סלקום אחרי שנים רבות מידי חודש העצבים חוזרים בקבלת החשבונית .מה שמסכמים עם הנציג זה לא מה שאתה מחוייב לאחר מכן .זוהי תמצית ה"בעיה הנוכלית של סלקום,וכנראה גם פלאפון ואורנג'…

    2. תודה יואב. בהתחלה הרגשתי בול כמו שאתה מתאר, ואז זה התרופף בי, כי שמעתי על בעיות איתם, והייתי בדרך לאתר של 012 מובייל (= אורנג') כשראיתי בגוגל את השורה שלך: אסור להתחבר ל-012 מובייל.
      וזה הזכיר לי שאני לא רק בעקבות הנוחות אלא גם בעקבות העיקרון ואני רוצה לתמוך באלה שהוציאו אותנו מהתלות בגנבים.. ונרשמתי לטלקום. אז שוב תודה שהערת אותי רגע לפני…

      1. בדיוק כך קרה לי עמדתי לעבור ל 012 ואני מזדהה עם דבריך עדיף קצת בעיות תשתית מאשר לתת יד לגנבים

        1. 012 היא מלכודת דבש לכל המתפתים אין שירות ואין התייחסות , כבר שבוע ללא ניוד המספרים עברתי עם 2 קווים קבלתי מהר רישום וכרטיסי סים ומעתה והלאה לך תתמודד עם מערכת אטומה, הדרך לתביעה משפטית תהייה קצרה, אולי תביעה ייצוגית תאיץ בנוכלים לשנות פאזה

          1. מסכים עם כל מילה
            ב012 אין שרות לקוחות לא בטל שטוענים שזה יקר וגם לא בצאט מחכה כבר מספר פעמים יותר מ30 ד בלי מענה
            עמוס

  4. 012 הם החברה הגרועה ביותר שניתקלתי בחיי, קצרה היריעה לתאר הכל פה, פשוט לא יאומן, אין אפשרות ליצור קשר, מורידים כספים מהאשראי בתקווה שלא יסימו לב, אחר כך לא מחזירים בטוענות סתמיות, גם שעולים עליהם, הם אומרים שיחזירו תוך שבוע/שבועיים ולא מחזירים תוך תקווה שיפסיקו מעקב, ועוד. פשוט לא יאומן…

כתוב תגובה לבני לבטל