גרסה 3.1 כמעט מוכנה

גרסה 3.1 כמעט מוכנה, ואתמול הופצה גרסה Release Candidate 2. יש המון דברים חדשים ב3.1, ואני מניח שאכתוב על זה משהו כשתצא הגרסה הסופית.

אם תהיתם לגבי מצב ה-RTL בגרסה זו, אז נראה שהכל בסדר. בכל מקרה אני ממליץ למי שיכול להתקין את גרסת ה-RC2 ולבדוק – יש עדיין אפשרות לתקן באגים אחרונים.

11 מחשבות על “גרסה 3.1 כמעט מוכנה

  1. תעשה טובה, תנסה לדחוף את נושא הסרת שינויי קוד מגרסאות מקומיות. דבר זה יאפשר את ניהול התרגום והוצאת גרסאות מקומיות בצורה פשוטה יותר, ובמקביל יאפשר גם החלפת שפת המערכת בלי שדברים ישברו בדרך ואפילו התקנה של מספר חבילות שפה ולהשאיר את בחירת השפה לשליטת המשתמש.

      1. מממ, לא מסכים עם הקביעה שלך, אבל מקבל אותה.

        לדעתי, אנחנו צריכים לקדם את כל נושא ה-RTL. המשתמש לא צריך לגעת בקוד ובמיוחד לא ליצור קבצי rtl.css לתבניות בנות. המשתמש צריך לעשות התקנה בלחיצת כפתור דרך מערכת הניהול, כל השאר המערכת צריכה לעשות עבורו.

        1. אני מסכים – בגלל זה אני מרצה בכל מקום אפשרי על הדרך הנכונה לעברות תבניות. חלק גדול מהעבודה צריך לעשות בארץ – לעודד את מי שמעברתים תבניות לשלוח את השינויים שלהם בתור קובץ rtl.css למפתח המקורי.

          1. נכון, אבל אני מדבר על RTL בתבניות בת, לא על RTL בכללי.

            רוב מפתחי התבניות לא יטרחו ליצור קובץ rtl.css בתבנית בת, וורדפרס צריכה לעשות זאת עבורם.

          2. לעברת תבנית זה לא רק קובץ rtl.css
            חלק גדול מערכות העיצוב לא מכיל שימוש ותמיכה בקבצי po/mo שמאפשר לוקליזציה של הסטרינגים עצמם.
            רוב התבניות שמעוברתות בארץ, ולא תומכות ב po/mo, התרגום שלהן מתבצע ישירות בקבצי התבנית ולא ע"י הוספת תמיכה ב gettext ואז תרגום סטרינגים.
            לכן שליחת השינויים בקובץ css בלבד לא תספיק במרבית המקרים.
            שלא לדבר גם על תבניות מסויימות שיש בהן שימוש בכל מיני סליידרים או js אחרים , ולפעמים צריכים לטפל גם שם כדי להתאים כיווניות.

  2. @מאור

    עברת תבנית זה לא רק קובץ rtl.css
    חלק גדול מערכות העיצוב לא מכיל שימוש ותמיכה בקבצי po/mo שמאפשר לוקליזציה של הסטרינגים עצמם.
    רוב התבניות שמעוברתות בארץ, ולא תומכות ב po/mo, התרגום שלהן מתבצע ישירות בקבצי התבנית ולא ע"י הוספת תמיכה ב gettext ואז תרגום סטרינגים.

    זו בדיוק הבעיה – בגלל זה צריך "לחנך" יוצרי ערכות עיצוב לבצע התאמה לgettex, והוספת תמיכה ב-RTL. אני יודע שהכיוון במאגר הרשמי של וורדפרס הוא לחייב את יוצרי התבניות להשתמש בgettetxt. אנחנו עדיין לא שם, אבל זה יקרה.

    1. ובכל מקרה – זה צריך להיות חלק ממה שמתרגם תבנית עושה – גם התאמה לgettext. כל עוד הוא שולח את השינויים ליוצר התבנית המקורית, כולם מרוויחים מזה.

      1. כלומר לחנך גם את מתרגמי התבניות לשלוח את התרגום ליוצר… זה לא יהיה קל.

כתיבת תגובה