יותר מ-100 ערכות עיצוב לוורדפרס המותאמות לכתיבה מימין לשמאל

בוורדפרס.קום יש נכון להיום 108 ערכות עיצוב (תבניות) שונות שתומכות בתרגום (i18n) ובכתיבה מימין לשמאל (RTL). כולן זמינות להורדה באופן חופשי דרך SVN.

הורדת ערכות העיצוב

באמצעות SVN, מהמאגר שכתובתו https://wpcom-themes.svn.automattic.com/
למשתמשי לינוקס או מק:

svn co https://wpcom-themes.svn.automattic.com/ .

בחלונות, אני ממליץ על תוכנת TortoiseSVN

התרגום לעברית

בוורדפרס.קום אנחנו משתמשים בקובץ תרגום אחיד לכל הקבצים וערכות עיצוב, ולכן שחרור של קובץ לכל ערכת עיצוב אינו אפשר בשלב זה. יחד עם זאת, אפשר בקלות יחסית ליצא קובץ PO ממערכת התרגום של וורדפרס.קום, GlotPress:

  1. נכנסים לפרוייקט התרגום בעברית של WordPress.com באמצעות שם המשתמש בוורדפרס.קום (הקישור לכניסה בצד ימין למעלה).
  2. מסננים את רשימת המחרוזות לפי שם התיקייה של ערכת העיצוב שאת התרגום שלה נרצה להוריד, בתוספת הפתיח ‎pub/‏. כך למשל, להורדת התרגום של ערכת העיצוב Clean Home, נקליד pub/clean-home בשדה Term:
    סינון מחרוזות בגלוטפרס
  3. לוחצים על Filter, ולאחר שהופיעו המחרוזות הרצויות, גוללים מטה ומבצעים יצוא:
    שימו לב שלא ניתן להשתמש בקובץ התרגום כמות שהוא, ויש צורך לייבא אותו לקובץ מתאים בתוכנת Poedit (למשל) ולבצע התאמות לערכת העיצוב כדי שתטען את התרגום. בנוסף, התרגום חלקי בחלק ניכר מערכות העיצוב.

הערות, הצעות?

נתקלתם בטעות בתרגום? אתם מוזמנים לעדכן אותו ישירות באתר.
רוצים לשלוח עדכון לקובץ ה-rtl.css? פנו אלי.

מחפשים עבודה בתחום?

אנחנו מחפשים מתכנתים לצוות ערכות העיצוב. לפירוט הדרישות למשרה, והגשת מועמדות, בקרו בעמוד המשרות שלנו (חפשו Theme Wrangler). בהצלחה!

21 מחשבות על “יותר מ-100 ערכות עיצוב לוורדפרס המותאמות לכתיבה מימין לשמאל

  1. כמה מהערכות הללו זמינות גם ב־wordpress.org עם התיקונים שבוצעו ב־wp.com?

    במילים אחרות, האם מפתחי הערכות מודעים לשיפורים ולתיקונים שמתבצעים על wp.com ומוסיפים אותם חזרה לערכות שלהם?

    1. אנחנו שולחים את כל העדכונים למפתחי ערכות העיצוב (אלו שפעילים – חלקם כבר לא). אני לא יודע כמה מהם עדכנו את ערכות העיצוב שלהם בWordPress.org.

      1. אני חושב שתסכים איתי שאנשים צריכים להוריד את הערכות מ־WordPress.org ולא מ־wp.com; מה אנחנו יכולים לעשות כדי לוודא שהשינויים הללו הוטמעו בגרסה הרשמית ושגרסה חדשה של אותם העיצובים לא תדרוש עבודות הכנה נוספות?

        גם ל־wp.com יהיה רווח מזה שהמפתחים יפיצו ערכות תקינות – כך wp.com יצטרכו להחזיק סט טלאים קטן יותר לכל ערכה אם בכלל.

        1. מה שאפשר לעשות זה לדבר עם המפתחים שמחזיקים את ערכות העיצוב האלה, להסביר להם את החשיבות של תמיכה בכתיבה מימין לשמאל, ובמידת הצורך לעזור להם לשלב את זה בערכת העיצוב שלהם.

  2. נתקלתם בטעות בתרגום? אתם מוזמנים לעדכן אותו ישירות באתר.

    שמחתי מאד להיענות להזמנה הזאת, ועוד יותר שמחתי לגלות שהעידכונים שלי התקבלו – אבל עכשיו פתאום אני רואה שלפחות אחד מהם נעלם כלא היה, והטקסט חזר לאנגלית. מה קורה? נכנסו גרמלינים למערכת התרגום?

    1. קורה לפעמים, בעיקר בערכות עיצוב חדשות, שהמחרוזת המקורית באנגלית משתנה – ואז התרגום הופך ללא רלוונטי וצריך לתרגם מחדש.
      לפעמים זה רק שינוי קטן (נקודה, פסיק), אבל מערכת התרגום עדיין אינה חכמה מספיק כדי לזהות את זה ולשמור על התרגום המקורי.

      1. אני מבינה שזה יכול לקרות, אבל מה שאני מדברת עליו לא קשור לערכות עיצוב – זה פריט בתפריט "החשבון שלי", הפריט שתיקנתי מקריאת בלוגים "אליהם אני מנוי" ל"שעליהם אני מנוי" ועכשיו פתאום כתוב שם באנגלית:
        Read my subscriptions
        לי אין בעיה להבין את זה, אבל מה עם ישראלים שלא יודעים אנגלית?
        (מצד שני, לפחות זה לא חזר לטעות המקורית…)

        1. נכון, זה יכול לקרות גם בחלקי במערכת ולא רק בערכות עיצוב. אפשר לחפש את המחרוזת ולתרגם מחדש.

          1. אפשר… בטח… אבל איך אמור להרגיש בלוגר שהשקיע מזמנו הפרטי לתקן המוני טעויות בתרגום ועכשיו מגלה שלפחות חלק מהעבודה שלו הלך ככה סתם לאיבוד? זה לא ממש ממלא אותי במוטיבציה לחזור ולעשות את אותה עבודה מחדש.

          2. לא משהו – אני מבין, אבל
            1. אנחנו משתדלים לעשות כמה שפחות שינויים במחרוזות בקבצים קיימים, אבל לפעמים אין ברירה
            2. בעתיד המערכת תדע לזהות שינויים מינורים ולשמור על התרגום המקורי

            מתנצל שזה כך, מקווה שהמערכת תעודכן בקרוב.

  3. אבל התבניות RTL שמה לא יפות ולא משוכללים כמו כל העולם של תבניות באנגלית. יש מקום לתבניות RTL יפות (להשתמש לאתר לא לבלוג)?

  4. וואו, כמה תלונות על הצעה מצויינת אחת. לא ברור לי איך פספסתי את הפוסט הזה בעבר.
    המון תודה יואב,

  5. שלום לכולם
    אחלה מגניב…אני מנסה ללמוד לבנות אתר בוורדפרס כבר כמה ימים ותקוע בקטע של תבניות בעברית וחפשתי איך להשתמש בתבניות מוורדפרס.קום סוף סוף מצאתי !!! אבל …אני לא ממש מבין איך להוריד את זה …תעזרו לי ..?

כתיבת תגובה